Képzéseink
Akkreditált továbbképzési program
Célunk, hogy a már bizonyított hatékonyságú képzési programunk lehetőleg minden hazai óvodában dolgozó óvodapedagógus számára elérhető legyen, és a környezettudatosságra nevelés mellett a természetben megjelenő ok-okozati viszonyokat is megértsék és megértessék.
A három év alatt kifejlesztett, óvodai tanmenetbe illeszthető módszertanra épülő program közvetlen célcsoportja az óvodapedagógusokon keresztül az óvodás korosztály, közvetett célcsoportja az általuk elért szülők, nagyszülők és felnőttek.
A program oktatása egy nevelési tanév alatt megtörténik. Ennek során a 30 órás akkreditált képzést követően 6 hónapon keresztül online és személyes mentorálással, folyamatosszakmai támogatással segítjük az óvodapedagógusokat a módszertan elsajátításában és rutinszerű használatában. Egy képzési csoportban 20 fő óvónő képzése valósulhat meg hatékonyan.
A képzési programhoz összeállított oktatási segédeszköz doboz sokéves tapasztalaton alapuló, saját fejlesztésű gyűjteményt, több mint 130 db színezőt és munkalapot, meséket, bábokat, közel 100 db játékleírást, szemléltető eszközöket, tematikus játék- és memóriakártyát tartalmaz.
A továbbképzés célja, hogy
- Az óvodapedagógusok váljanak képessé korszerűen és hatékonyan megosztani a környezetvédelem témáját óvodás korú gyerekekkel.
- A résztvevők sajátítsanak el egy olyan módszertant, amely lehetővé teszi számukra a környezettudatosság fejlesztését 5-7 évesek csoportban, függetlenül ezen óvodás korcsoport nemi és társadalmi hovatartozásától.
- A módszertan használatával az óvodapedagógusok váljanak képessé a gyerekek életkori sajátosságainak és fejlettségi szintjüknek megfelelő korszerű környezeti ismeretanyagot játékosan elsajátíttatni.
A képzésen a csoportlétszám minimuma: 6 fő, maximuma: 25 fő. A hatékonyságot tekintve a 20 fő a legideálisabb résztvevőszám.
Az Akkreditált továbbképzési program díját személyre szabottan határozzuk meg.
„A program és a kollégák által szélesedett a látóköröm, korszerű tudásanyaghoz jutottam, rendkívüli embereket ismerhettem meg. Másfajta megközelítésekkel találkoztam, amivel én is több lettem, és így a gyerekeknek is többet, jobbat, mást adhatok.”
„A Fiúról Apára Program révén sok hasonló szemléletű, csodás embert ismerhettem meg. Igazi lelki és szakmai feltöltődés volt, mely azóta is tart, ennek segítségével új színt vihettem a csoportomba járó gyermekek életébe is.”
„A Fiúról Apára Programban való részvételemmegerősített abban, hogy jó úton haladok, haladunk.”
„A környezetem és annak védelme mindig is fontos volt számomra, de a Fiúról Apára Program által kidolgozott környezetvédelmi módszertan megismerése során elhittem, hogy fontos része lehetek egy újszerű, egyedülálló folyamatnak, gyermekeinkben elültethetem a környezettudatosság alapjait, és együtt zöldebbé, élhetőbbé tehetjük a Földünket.”
„Ez a program a személyes hozzáállásomon változtatott, a remény felé terel.”
„A Fiúról Apára környezetvédelmi program egyedülálló, sajátos arculatával olyan irányt mutatott számomra, melynek segítségével vezethetem a gyermekeket a környezet- és a természetvédelem megismerése felé, sokoldalúan mutathatom meg a természet jelenségeit."
„A Fiúról Apára Program rengeteg dolgot nyújtott számomra: új ismeretségeket, új szemléletmódot, új ötleteket, és támaszt a környezeti nevelés megvalósításához. Hálás vagyok, hogy a program részese lehettem.”
„A program reményt adott számomra, hogy az igazi értékeket ilyen elhivatott emberekkel, pedagógus kollégákkal karöltve át tudjuk adni a jövő nemzedékének!”
„Azért, hogy részt vehettem a Fiúról Apára Program háromnapos budapesti képzésén, végtelenül hálás vagyok, hiszen olyan szakmai tudást, olyan környezeti és természetvédelmi didaktikai módszereket és eszközöket kaptam itt, melyet nemcsak kiscsoportosoknál, hanem minden óvodai korosztály esetében be tudok építeni a mindennapi nevelőmunkámba. A képzés során tanultakat, pedig évről évre ki tudom bővíteni újabb és újabb ismeretanyaggal.”
„Különösen is örültem ennek a továbbképzésnek, hogy nagyon sok gyakorlati tanácsot, ötletet kaptam, hogyan lehet az óvodás gyerekeknek játékosan, tevékenységközpontúan átadni a környezettudatosság alapjait.”